Verejná súťaž na nové logo BKM Lučenec je úspešne uzavretá. Po kombinácii hlasovania odbornej komisie a verejnosti sa na prvom mieste umiestnilo moderné a nadčasové logo od dizajnéra Lea Šillera.
Jeho návrh presvedčil svojou jednoduchosťou, čistotou a nadčasovým štýlom, ktorý dokonale vystihuje filozofiu modernej, rýchlej a dynamickej hry, akú chceme na palubovke predvádzať. Navyše, Leo Šiller priniesol najkomplexnejší vizuálny koncept, ktorý obsahuje nielen logo, ale aj návrhy jeho aplikácie na rôzne nosiče od offlinových až po digitálne platformy. Po rozhodnutí komisie o víťaznom návrhu bol do loga ešte dopracovaný malý detail v podobe upraveného zobáka ktorý ešte viac pripomína pelikána, pričom logo nestratilo so svojej jednoduchosti.
„Ako bývalý hráč viem, aké dôležité je cítiť sa na palubovke ako jeden tím – nielen herne, ale aj vizuálne. Nové logo je moderné, čisté a nadčasové, presne také, aký chceme byť aj my ako klub. Verím, že pod touto novou identitou zažijeme ešte veľa úspešných sezón,“ povedal prezident BKM Lučenec Simeon Jackuliak.
Tesný súboj a pocta pre Lima Charlie
Druhé miesto obsadil tím Lima Charlie, ktorý ponúkol dravo a autenticky pôsobiaceho pleikána v logu spolu s výnimočne zaujímavým a autentickým 3D spracovaním pelikána. Ich práca nás zaujala natoľko, že sme sa rozhodli 3D pelikána prevziať ako nového maskota BKM Lučenec!!!Takto sme skombinovali to najlepšie z oboch svetov – moderný a čistý vizuál Lea Šillera a charizmatického maskota od Lima Charlie.
Poďakovanie Petrovi Lenartovi
Do finále sa prebojoval aj koncept Petra Lenárta, ktorý zaujal veľmi peknou a premyslenou prácou s jednotlivými fragmentami loga a zaujímavým grafickým prístupom. Aj keď to tentoraz na víťazstvo nestačilo, jeho návrh bol kvalitný a hodný veľkého rešpektu. Sme radi, že sme mohli vidieť aj jeho originálnu interpretáciu identity klubu.
Ako sme hlasovali
Kombinácia hlasovania komisie a verejnosti bola nastavená v pomere 60 : 40. To znamená, že hlas komisie mal väčšiu váhu – jej úlohou bolo zohľadniť nielen estetiku, ale aj dlhodobú funkčnosť, použiteľnosť a jednotnosť značky. Verejné hlasovanie prinieslo pohľad fanúšikov a širšej komunity.
Výsledky jednotlivých kôl:
- Komisia (8 členov, všetci hlasovali):
- Leo Šiller – 5 hlasov (62,5 %)
- Lima Charlie – 2 hlasy (25 %)
- Peter Lenart – 1 hlas (12,5 %)
- Verejnosť (Percentá zaokrúhlené na celé čísla):
- Lima Charlie – 48 %
- Leo Šiller – 33 %
- Peter Lenart – 19 %
Po započítaní váh 60 : 40:
Logo | Komisia (60 %) | Verejnosť (40 %) | Spolu |
---|---|---|---|
Leo Šiller | 62,5 × 0,6 = 37,50 | 33 × 0,4 = 13,2 | 50,7 |
Lima Charlie | 25 × 0,6 = 15,00 | 48 × 0,4 = 19,2 | 34,2 |
Peter Lenart | 12,5 × 0,6 = 7,50 | 19 × 0,4 = 7,6 | 15,1 |
Aj keď verejnosť dala o niečo viac hlasov Lima Charlie, silná podpora komisie pre Lea Šillera a jeho komplexný koncept rozhodla o jeho víťazstve.
Hlasovalo sa z celého sveta!
Do hlasovania sa zapojilo 583 fanúšikov zo 17 krajín. Najviac hlasov pochádzalo zo Slovenska (511), no podporu sme získali aj zo zahraničia.
TOP krajiny podľa počtu hlasov:
- 1) Slovensko – 511 hlasov
- 2) Česká republika – 20 hlasov
- 3) Nemecko – 10 hlasov
- 4) Rakúsko – 9 hlasov
- 5) USA – 7 hlasov
- 6) Španielsko, Turecko, Spojené kráľovstvo, Chorvátsko – po 4 hlasy
- 7) Ďalšie: Maďarsko, Holandsko, Čierna Hora, Taliansko, Írsko, Cyprus, Dánsko, Bulharsko
Táto pestrá účasť je dôkazom, že BKM Lučenec má fanúšikov a podporovateľov po celom svete.
Ďakujeme všetkým, ktorí sa zapojili do hlasovania! Váš názor bol pre nás kľúčový a pomohol nám nájsť identitu, ktorá nás bude hrdo reprezentovať doma aj v zahraničí – na palubovke aj mimo nej.
Prílohy: