Do veľkých zmien sa nehrnieme bez rozmyslu. Práve naopak – pri rozhodovaní o budúcnosti vizuálnej identity BKM Lučenec sme sa rozhodli ísť cestou evolúcie, nie revolúcie.
Zmenu loga vnímame ako symbol novej éry basketbalu v Lučenci – zmeny filozofie a prístupu nielen k športovej stránke, ale aj k práci a komunikácii klubu na všetkých úrovniach – s mestom, so sponzormi aj fanúšikmi. Nové logo bude vyjadrovať modernejšie a ambicióznejšie fungovanie klubu. Zmena loga je dôležitý krok, ktorý si zaslúži čas, odbornosť ako aj zapojenie našich fanúšikov.
Preto sme sa rozhodli spustiť verejnú súťaž na nové logo, do ktorej sa mohol zapojiť každý – od skúsených štúdií až po kreatívcov s chuťou prispieť svojím pohľadom.
„Nechceli sme meniť identitu klubu bez toho, aby o tom vedeli naši fanúšikovia. Naopak, chceli sme im dať príležitosť zapojiť sa do procesu a ukázať, že im na klube záleží,“
– Simeon Jackuliak, prezident klubu
Spolupráca s odborníkmi z najlepších agentúr
Aby súťaž prebehla férovo a kvalitne, vytvorili sme zadanie a hodnotiace kritériá v spolupráci s odborníkmi na šport ako aj z top slovenkých reklamných agentúr – Petrom Kačenkom (WLB), Rasťom Maršálkom a Milanom Malým (MullenLowe GGK)
Cieľom bolo nastaviť proces tak, aby vznikli návrhy, ktoré budú reflektovať identitu nášho klubu, jeho históriu aj ambície.
„Vážim si odvahu klubu vydať sa cestou verejnej súťaže. Je to transparentný, ale zároveň náročný proces, ktorý nekončí výberom víťazného návrhu. Naopak je to len začiatok. Som rád, že vďaka kvalitne nastaveným kritériám sa do ďalšieho kola dostali návrhy, ktoré sú prísľubom, a dobrým základom pre naplnenie ambície postaviť novú a modernú vizuálnu identitu klubu.“
– Peter Kačenka, predseda odbornej poroty
Čo všetko prišlo a čo nás prekvapilo
Do súťaže nám prišlo takmer 40 návrhov. S potešením môžeme povedať, že mnohé boli veľmi zaujímavé. Pätnásť prihlásených však nesplnilo úplne, alebo čiastočne zadanie z pohľadu komplexného spracovania a museli byť vyradení.
Zvyšných viac ako 20 návrhov sme dôkladne posúdili a vybrali 3 najlepšie, ktoré sme označili ako výnimočne kvalitné. Tie postúpili do ďalšej fázy – verejného hlasovania.
Spoločné rozhodnutie mesta aj odborníkov
Odborná porota, ktorá zasadla 23. júla, bola zložená zo zástupcov mesta Lučenec, vrátane primátorky Alexandry Pivkovej a viceprimátora Pavla Baculíka, ako aj z odborníkov z oblasti reklamy a dizajnu.
„BKM Lučenec je dôležitou súčasťou nášho mesta. Oceňujem, že klub pristúpil k zmene loga zodpovedne, s rešpektom k histórii aj komunite,“
– Alexandra Pivková, primátorka mesta Lučenec
Hlasovanie prebieha do 3. augusta
Od 24. júla spúšťame verejné hlasovanie, do ktorého sa môžete zapojiť aj vy a spolurozhodnúť, ktoré z troch finálových návrhov bude reprezentovať náš klub v budúcnosti.
„Záujem designérov ma naozaj príjemne prekvapil. Nečakal som že pride viac ako 20 komplexne spracovaných zadaní – niektoré na výnimočne dobrej úrovni – ukazuje sa, že aj klub z menšieho mesta ako je Lučenec môže byť silnou značkou, keď k tomu pristúpi premyslene a s rešpektom. Som rád, že v tomto procese hrajú spolu s nami významnú rolu aj naši fanúšikovia,“
– Peter Janovský, marketingový riaditeľ BKM Lučenec
🔗 Zapojte sa do hlasovania a pomôžte nám vybrať nové logo BKM Lučenec:
👉 www.bkmlucenec.sk/logosutaz
🗓️ Hlasovanie trvá do nedele 3. augusta 2025
Ďakujeme každému, kto sa zapojil a tešíme sa, ako budeme spolu písať ďalšiu kapitolu nášho príbehu – s novým logom, ale rovnakým srdcom pre basketbal.